maandag 5 mei 2008

Naar de tweede kleuterklas

Vorige week kreeg ik een brief mee van 't school.Daar er weeral veel instapperkes gingen zijn vandaag moeten de vijf oudsten naar de tweede kleuterklas bij juf Karine.
Naar het schijnt is ze wel lief,maar een beetje eentje die de kleuters drilt.
Ik had me zo voorgenomen om deze morgen wat eerder op te staan,maar dat is wat mislukt.Toen papa om kwart voor acht ons kwam halen lagen zijn drie lieve biggen nog lekker te knorren ;)Dan in rush ons klaargemaakt (in 15 minuten,niet slecht hé) en gaan ontbijten.Estée moest nog haar nieuwe symbool op heen en weer schriftje inkleuren.Ikke moest dan nog de LF 's aandoen,en het haar.En dan begint het treuzelen ,ze willen niet naar school ,naar juf KarineIk heb moeten de auto pakken om toch enigzins op tijd aan te komen.Op de speelplaats moeten ze nu op een zonnetje ipv hun welbekende huisje staan.Vooraan het rijtje staan 'the leaders of the band';enkele luidruchtige tweedekleuterklassers.Als dat maar goed afloopt ,ons E&C zijn nogal rustige meisjes,vandaar.Céleste ziet het toch een beetje zitten,maar Estée begint hartverscheurend te huilen.Juf Karine grijpt haar hand en zegt;vanaf nu gaan we direct naar binnen,zonder mama's en zonder tierlantijntjes en dan sta je daar als mama.Een nieuw begin weer ,maar dan 4 maand te vroeg.Ik zit nu al te schuifelen op mijn stoel om hen te gaan afhalen om 16 uur straks.Ben benieuwd.

2 opmerkingen:

Vinke zei

En hoe is het gegaan?

Ik zou ook even moeten slikken. De tweede kleuterklas is echt een een heel verschil met de eerste kleuterklas.

Hopelijk ging het prima en gaan ze morgen graag naar juf Karine terug!

groetjes!

KIRT zei

Ik ben benieuwd Veerle.
Ik zou ook maar een klein hartje hebben hoor.