woensdag 26 maart 2008

Zeesterren



Deze middag op het Vtm nieuws zagen we dat er een grote hoeveelheid zeesterren waren aangespoeld in Koksijde.Het moment om nog eens naar zee te trekken.
De 'cajetjoe' botten uitgehaald,dikke jas en sjaal aan en weg.
De meisjes morden nog dat we geen speelgoed meehadden.Maar ik zei;we gaan enkel sterren kijken.
Ah ja mama.
Nu bon ,wij weg.Eens daar aangekomen toch minder sterren te zien dan op tv.Maar enfin,we hebben er toch gezien.

Estée en Céleste vonden dat zeer mooie dingen en raapten dat spontaan op.Om dan te ontdekken dat we geen emmertje bijhadden.Dus wouden ze dat in hun jaszak steken om mee te nemen en te tonen aan papa.Gelukkig kon ik daar nog een stokje voor steken.
Het was aangenaam weer,niet te koud en niet te warm.We hebben wat gespeeld aan het water ,maar de meisjes werden al snel zeurderig.Rond 17 uur huiswaarts gekeerd.Waar papa al klaarstond met een lekkere moot kabeljauw met preistoemp en 'naaltjes'.
Ze hebben niet veel gegeten en wilden gaan slapen.
Bij het omkleden voelde ik dat Estée het toch warm had,ja 38,7 temperatuur.Een suppo gestoken en het beddeke in.Nog geen kwartier later lagen ze allebei te knorren.

3 opmerkingen:

Vinke zei

leuk! Inderdaad op de foto in de krant waren er het een massa!

Hopelijk geen zieke Estée!

Sofie, mama van dina en lien zei

awel toen ik met mijn klas aan zee was (sint idesbald) begin maart vonden wij ook veel zeesterren op het strand, zeker een 40 tal op een rij

Bianca zei

Veerle, tof ..;dat de meiden zeesterren van dichtbij konden bekijken ...zelfs vast pakken ...