dinsdag 1 juli 2008

Anekdote's binnen de muren van de zaak

Manlief wil dat ik eens alles bijhou wat er dit seizoen weeral zal mislopen.Vandaar dat ik hier ook een hoekje zal voorzien,zo kunnen we alles netjes groeperen.En zo kunnen buitenstaanders ook eens het leven (nadelen) van aan de andere kant zien.
Het begon al met de aanloop naar de grote vakantie toe.
19 juni
Een bekende kwam reserveren om zijn verjaardag te vieren in het restaurant.Er werd goed gegeten en gedronken.Voor een slordige € 600.Hij had net niet zijn portefeuille mee en zou 's anderendaags komen betalen.Niet dus.Herhaaldelijk telefoneren leverde geen resultaat op.Zo kwam het dat ik deze ochtend alweer een uur op het politiebureau zat,om klacht in te dienen.De eerste dit jaar.
Nog een geluk dat deze tafel lang bleef want rond 02.30. u gaat de deur van het hotel open e komt een koppel met valiezen naar beneden.Ze konden niet slapen in dit bed en gingen huiswaarts keren.Jaja ,na eerst een maaltijd te hebben genomen.Ze konden toen niet anders of betalen.Anders hadden we weeral prijs van dieven in de nacht.
27 juni
Een vrouw uit Frameries komt vragen of we nog een kamer vrij hebben.Ik zeg ja,voor hoeveel personen?Zij ;vier.Ik zeg dat zijn dan twee dubbele kamers.
Ik laat haar direct betalen en neem kopij van de identiteitskaart.s'Anderedaags 's morgens zien we ze met zevenen de hotelgang uitschieten,direct naar buiten.Allé,ze hebben met 7 geslapen ipv vier.Je houd het niet voor mogelijk.Moest er iets gebeuren ,brand of zo,dan zijn wij wel de dupe hé.
En toen zeiden Eddy en ik tegen elkaar met een zucht;allè 't seizoen begint were.

Geen opmerkingen: