donderdag 27 november 2008

vervolg reisverslag

Dinsdag zijn we dan een fikse wandeling gaan maken aan zee.De meisjes waren heel moe maar wilden koste wat kost toch naar de Spaanse show gaan kijken na het eten.Maar die begon maar om 22.30 uur.We zijn toch in de bar gebleven en het was echt wel de moeite.Alleen heeft ons Estée hem niet gezien.Het meisjes was doodop in slaap gevallen.
Woensdagmorgen om 7 uur waren ze alweer van de partij.Ze wilden al direct hun bikini aan om te gaan zwemmen.Daar wij altijd nogal vroeg zijn stonden we toch versteld dat er om 9uur niemand aan het zwembad ligt maar er wel geen enkel ligbed vrij is.Maar bij mij deert me dat eigenlijk niet,ik schuif twee handdoeken opzij en installeer me.(Eddy durft dat niet).Ik wel.Het hangt ook duidelijk uit dat de ligbedden niet mogen gereserveerd worden.Rond tienen komen daar twee Nederlandse wijven met veel kabaal af.Ik gebaar dat ik hen niet zie en nog minder dat ik hen versta.
Uiteindelijk moesten ze zelfs nog gaan ontbijten en kwamen ze pas met hun vieren tegen elven aan.Om 12 uur waren wij al weer weg.
We hebben een taxi naar Los Christianos genomen (op 12 km) om dan te voet de wandeldijk af te lopen tot aan het hotel..Ondertussen een pizza gegeten,een handtas gekocht,een bril en voor Estée en Céleste een halsketting.En je raadt het nooit,een vierde klapband met de buggy.Dus dames,ga je op reis en neem je een buggy mee die al een tijdje stilstaat,neem dan ook reservebinnenbanden mee.Met wat gerondvraag vonden we dan een fietswinkel waar ze een nieuwe binnenband staken en we namen meteen een reserve mee.
We zijn nu rechttegenover het hotel nog iets aan het drinken om even wat te internetten.
De meisjes liggen vredig in de buggy te slapen en zullen dus hopelijk flink eten straks.Het was weeral een leuke ,warme maar redelijk vermoeiende dag.

Donderdagmorgen weeral vroeg uit bed en om 9 uur stonden we al op de markt.We hebben er al wat leuke kerstcadeautjes gekocht die je bij ons niet kunt vinden.De ontvangers zullen in hun nopjes zijn.Tegene elven zijn we dan naar het strand geweest.Ter verandering van het zwembad aan het hotel.Leuk,een bar recht op het strand met leuke zwoele muziek.De meisjes vonden het ‘vuil’ het zand.Ja zwart zand zijn ze niet gewoon.Het is ongelooflijk wat ze allemaal komen aanbieden op het strand.De donuts,fruit,water of ijs zijn we wel gewoon.Maar een echte modeshow met allerhande strandkledij had ik toch nog niet gezien.Mooi en betaalbaar.Ze komen er dan nog leuren met zonnebrillen en halskettingen en voor 50 euro krijg je er een echt vlechtjeskapsel aangemeten.Ze komen zelfs massage aanbieden.
Na het strand eerst naar het hotel ons gaan wassen en dan gaan eten.De meisjes waren lastig.Ze beginnen toch al moe te worden.Morgen terug hun knuffel mee dat ze een dutje kunnen doen in de buggy.Dat scheelt enorm.
Na het diner zijn we nog naar de vogelshow gaan kijken en Eddy werd als helper gekozen.De sukkelaar had het geluk dat een vogel op zijn hoofd zijn behoefte deed.Als compensatie kregen we een fotoshoot.
We waren weeral laat in bed.Zodanig dat we toch tot zeven uur konden slapen vanmorgen.
Vrijdag dus;ik zit hier nu een verslagje te typen aan het zwembad.De meisjes zijn naar de miniclub.Had nooit gedacht dat ze dat zouden willen.Ze zijn er aan het schilderen en tegen twaalven brengen ze hen terug.Zo zijn we een beetje op ons gemak maar ik mis hen al.Straks gaan we naar Las Caleta,te voet,goed voor de conditie en zo hou ik mijn lijn op peil.Ben nog niet echt verdikt ,al heb ik me al goed tegoedgedaan aan heel wat lekkers zoals ,sangria,americano,ijsjes,maar anderzijds veel gegrilde vis en sla n veel water ook.Voila de meisjes zijn daar.
Zaterdag dan terug zwembad en naar de winkels van Parque Santiago in de namiddag.Alle dagen verschillen eigenlijk niet veel van elkaar.Zwemmen,wandelen ,eten,drinken.
Zondag rustdag op Tenerife.En dan zijn echt wel de meeste winkels dicht.Toeristen,of niet.We hadden dan ook na het zwembad een uitstapje gepland naar Junglepark.Ik had tickets aan 10 € (ticket voor 2 personen)en kinderen gratis.Heb wel 10 keer heel goed het papier gelezen en vond geen addertje.Niet zo duur dus.Nu daar aangekomen kwam het erop neer dat het 5 € pp korting was.(die disconto stond wel heel klein vermeld en bijna onvindbaar).Dus betaalden we 38 € in totaal.Enfin,gelukkig was het wel de moeite waard,veel wilde dieren en mooie shows hebben we gezien.Er was ook de jungleride en dat was echt heel tof.Een heel (groot) parcour langs touwen,bruggetjes,bomen…gelukkig hadden we goede schoenen aan.De meisjes riepen nu en dan eens van ‘moeilijk’ maar vonden het best leuk.Het was echt wel een leuke dag geweest.Nog geen 5 min in de bus en ze sliepen al.Zo zijn we dan eens ‘s avonds al om 18.30 u gaan eten zodat we nog een wandeling konden doen nadien.De meisjes sliepen als roosjes in de buggy.
Maandag ,lijkt het op het eerste zicht wat bewolkt.Hopelijk trekt het wat open.,de meisjes deert het alleszins niet wat om 9 uur zitten ze alweer in het zwembad.Hopelijk raak ik straks tot bij de hotspot want ik begin enige (internet) contacten toch te missen.De mensen (klanten) beginnen ook al te bellen waarom hun mails niet worden beantwoord.
Ik hoorde ook dat er zware sneeuwval is in Belgie;Dat wordt dan aanpassen straks als we terug naar huis keren.Maar eerst nog eventjes genieten.
Dinsdag hebben we nog goed geprofiteerd van het mooie weer.Om dan Woensdag huiswaarts te keren.
Zoals de reis begonnen is ,zo is hij ook geeindigd.Met tegenslag dus.In Zaventem moeten we al ik weet niet hoe lang op onze valiezen wachten.Uiteindelijk zijn we om 20 uur thuis.Luz onze buurvrouw had spaghetti gemaakt zodat we niet meer aan eten moesten kramen..Ikke wil dus nog snel eerst het cadeau uithalen dat we meebrachten voor haar en wat zie ik ;valieze opengebroken.Potverdorie,Ik zie al direct dat er ferm in gerommeld is.Op het eerste zicht stalen ze zonnebrillen,ceinturen,collier en oorringen.Allemaal dure merkspullen uiteraard.De namaak die we er kochten lieten ze liggen.Ik ben er echt niet goed van want aan sommige dingen was ik wel heel gehecht.Dit zet echt een domper op onze thuiskomst.Deze morgen dus heb ik net de meisjes naar school gedaan en dan klacht gaan neerleggen bij de politie tegen Jet air fly (die ik in vertrouwen onze goederen toevertrouwde).Deze klacht moet ik dan opsturen naar jet air en naar de verzekeringsmaatschappij.We zijn dus verzekerd maar eerst zien of we centen zullen zien.
Allé onze reis was wel mooi en leuk,alleen jammer van die diefstal nog.


Ik zal straks ook nog wat foto's bijzetten

4 opmerkingen:

Ina zei

Ook al zie je de centen terug, iets dat emotionele waarde heeft is onvervangbaar. Ik hoop dat ze op een of andere camera staan en de politie hen te grazzen neem!

groetjes Ina

els zei

Helemaal niet leuk Veerle

Ann, mama van Sara en Laura zei

Veerle, leuk reisverslagje! De meiden hebben veel kunnen zwemmen, wat een zwembad niet kan doen he bij waterratjes.
Inderdaad een domper op jullie thuiskomst he van reis. Hopelijk vindt de politie aan de hand van camera's de dieven en komt je buit uit he, want emotionele waarde kan je niet terugbetalen.

Groetjes

Ann

Vinke zei

Aha jullie zijn terug!

Fijn reisverslag Veerle, 't kan maar deugd gedaan hebben zo'n vakantie!

Wel jammer van de pech, brrr, zou ik niet graag voorhebben!